Pomoc

POMOC 

POMOC 

Najczęściej zadawane pytania:

 Usługi, informacje ogólne

  • Skąd jest firma Neton i gdzie jest jej siedziba?

    Firma NETON to lokalny operator wywodzący się z Nysy i działający głównie na terenie powiatu nyskiego. Nasza siedziba znajduje się w centrum miasta, przy ul. Zjednoczenia 9.  Skupiamy się na rynku dookoła nas, chcemy być blisko naszych klientów, tak aby każdy z nich mógł do nas dotrzeć bez problemów, spotkać się z nami i porozmawiać w cztery oczy. Dzięki temu, że jesteśmy na miejscu możemy błyskawicznie zareagować na wszelkie trudności, a co najważniejsze nikt nigdy nie czeka na to, by porozmawiać z technikiem czy osobą odpowiedzialną za przygotowanie umowy czy rozliczenia. Do nas zawsze się dodzwonisz! Więcej

  • Jakie usługi są w ofercie Neton?

    NETON oferuje Państwu super szybki internet, nowoczesną telewizję i niezawodny telefon.

    Poza tym naprawimy zepsuty komputer i skonfigurujemy sprzęt np. router.

  • Jak zamówić usługę?

    Najszybciej skontaktujesz się z nami pod numerem tel. 77 448 93 00. Tam uzyskasz szczegółowe informacje odnośnie interesującej Cię usługi i umówisz się na dokładny termin montażu.

    Możesz do nas tez napisać poprzez formularz lub na boa@neton.pl. Wszystkie informacje znajdziesz w zakładce Kontakt

  • Ile trzeba czekać na uruchomienie usługi?

    Usługę uruchamiamy po podpisaniu umowy w dogodnym dla klienta terminie. Zazwyczaj jest to około 2-4 dni od podpisania umowy. 

    Jeśli zależy Ci na konkretnym dniu, ale jeszcze nie podpisałes umowy, skontaktuj się z nami, zarezerwujemy termin już dziś.

  • Jakie limity ma nasz internet?

    Nasz internet nie ma żadnych limitów! Korzystasz tyle ile chcesz i kiedy chcesz, a abonament zawsze jest taki sam. Jedynym ograniczeniem jest prędkość, jaką wybierzesz.  Sprawdź teraz swoją prędkość.

  • Czy telewizja będzie działać na starym typie telewizora?

    Nasza telewizja działa na każdym telewizorze, także tym starego typu. Nie musisz ponosić żadnych dodatkowych kosztów i kupować nowoczesnego telewizora.

  • Czy usługa będzie działać?

    Każde podłączenia usługi kończy sie podpisaniem protokołu. Jeżeli usługa nie będzie działać lub pojawią się trudności z prawidłowym działaniem, nasz technik nie spisze z Państwem takiego dokumentu i zasugeruje inne rozwiązanie. Wczesniej podpisana umowa wchodzi w życie po podpisaniu ww. protokołu. 

  • Jaką prędkość internetu mam wybrać?

    Wybór odpowiedniej prędkości internetu determinuje to, w jaki sposób będziemy mogli z niego korzystać. Przed podjęciem decyzji o prędkości, warto więc zastanowić się do czego będzie używany internet najczęściej, ile osób będzie  z niego korzystać i ile sprzętów (m.in. telefonów, tabletów, laptopów) będzie podłączonych do wspólnej sieci. Wszystko to ma znaczenie dla późniejszego komfortowego korzystania z usługi. Jeśli sam nie potrafisz przełożyć swoich potrzeb na prędkość, nasi pracownicy z pewnością pomogą. Zadzwoń

  • Czy naprawiamy uszkodzony sprzęt np. komputery?

    Wychodząc naprzeciw naszym klientom zajmujemy się także naprawą sprzętu komputerowego i konfigurowaniem routerów. Przyjdź ze sprzętem, postawimy diagnozę, zrobimy wycenę i określimy czas, jaki będzie potrzebny na naprawę. 

  • Kto może podpisać umowę?

    Umowę może podpisać każda dorosła osoba. Jeżeli usługa wymaga wykonania montażu (np. poprowadzenia kabla, wiercenia) konieczna będzie zgoda właściciela lokalu na takie czynności. 

  • Jakie dokumenty są potrzebne do podpisania umowy?

    Wystarczy tylko aktualny dowód osobisty. 

    Jeśli jesteś cudzoziemcem może to być paszport lub karta pobytu.

  • Czy podczas podpisywania umowy trzeba coś płacić?

    W trakcie podpisywania umowy nie ponosisz żadnych kosztów. Zostaniesz jednak poinformowany o dokładnych kosztach i o terminie płatności.

    Pierwszą opłatą jest zapłata za aktywację i montaż - płatna po montażu technikom w formie gotówki. Kolejne opłaty, w tym abonament będą płatne na indywidualne konto bankowe, w termine 14 dni od wystawienia faktury, zazwsze do 15-ego dnia każdego miesiąca.

  • Na jaki czas trzeba podpisać umowę?

    Umowę w zależności od aktualnej promocji można podpisać na czas 12 lub 24 miesięcy. Zawsze także możesz skorzystać z opcji umowy na czas nieokreślony, z miesięcznym okresem wypowiedzenia.


 Awarie, usterki

  • Problem z internetem

    Jeśli zauważyłes u siebie problem z usługą, skontaktuj się z nami. 

    Wcześniej jednak sprawdź czy wszystkie urządzenia są wpięte do prądu. 

    Jesli masz internet radiowy wyłącz na chwilę antenę z prądu.  Jeśli masz router zrób dokładnie tak samo jak z anteną. Po ich ponownym podłączeniu sprawdź czy wszystko już jest w porządku. W żadnym wypadku jednak nie resetuj urządzeń!

    Jeśli problem nadal występuje, nie czekaj, zadzwoń do nas lub napisz, a nasz technik zajmie się diagnozą. 

  • Czy naprawa usterki przez techników jest płatna?

    Usterki powstałe z naszej winy naprawiamy w terminie 48 godzin roboczych w ramach świadczonych usług i są one oczywiście bezpłatne. W przypadku innych usterek powstałych w wyniku różnych okoliczności (np. przegryzienie kabla przez psa, zepsuty laptop) technik naliczy opłatę. O wszelkich kosztach zostaną Państwo poinformowani przed przyjazdem techników.

  • Czy sprzęt należy wyłączać podczas burzy?

    TAK! Sugerujemy, by każdy sprzęt elektroniczny wyłączać podczas burzy. Uchroni to Państwa przed ryzykiem ponoszenia często dużych kosztów związanych z naprawą spalonych sprzętów. Utrata sprzętu w wyniku spalenia podczas wyładowania atmosferycznego nie zwalnia z obowiązu comiesięcznej opłaty abonamentowej.

  • Nie działa router

    Najczęstszą przyczyną problemów z routerem jest jego rozkonfigurowanie bądź zła konfiguracja. Nigdy nie naciskaj przysisku RESET na routerze, powoduje to przywrócenie sprzętu do ustawień domyślnych, a to z kolei problem z prawidłowym odbiorem usługi. Wówczas konieczna jest jego ponowna konfiguracja. Jesli jednak tak się zdarzy, przywieź sprzęt do nas. Nam zajmie to około 15 minut.


Sprawy Klienta

  • Zapomniałem hasła do iBOA

    Nie pamiętasz swojego hasła? Skontaktuj się z nami, zresetujemy hasło i już po chwili będziesz mógł się zalogować. Pamiętaj, żeby po każdym zresetowaniu hasła, zmienić je na swoje indywidulane.

  • Jak zamówić usługę dodatkową?

    Każdą usługę dodatkową możesz zamówić u naszego opiekuna klienta telefonicznie. Możesz do nas także napisać lub przyjść. Więcej.

  • Zaległości w opłatach

    Zapomniałes zrobić opłatę? Nie było cię w kraju lub miałes inny ważny powód? Nie zwlekaj długo, jak najszybciej skontaktuj się z nami w celu wyjaśnienia zaległości. 

    Zaloguj się także na swoje konto w serwisie iBOA, sprawdź zaległe opłaty i natychmiast je ureguluj. 


    Pamiętaj także, że abonament za usługi należy opłacać zawsze do 15-go dnia każdego miesiąca. Brak płatności do tego czasu, będzie wiązać się z wysyłaniem informacji o zaległości, a po dwóch niezapłaconych fakturach system automatycznie wyłączy usługę. Ponowne uruchomienie usługi nastąpi w momencie uregulowania zaległości.

  • Co to jest iBOA?

    iBOA to Internetowe Biuro Obsługi Abonenta. Jest to serwis, w którym po zalogowaniu się swoim idnywidualnym loginem i hasłem, każdy klient ma dostęp do faktur i numeru konta. W tym miejscu można także sprawdzić wszelkie zaległości w opłatach.

  • Na jakie konto mam płacić abonament?

    Każdy klient dokonuje wpłat na indywidualne konto bankowe. Numer konta znajdziesz w dokumentach, ktróre otrzymałes podczas podpisywania umowy oraz po zalogowaniu się w serwisie iBOA. Zawsze także możesz skontaktować się z nami bezpośrednio.

  • Jak rozwiązać umowę?

    Do rozwiązania umowy potrzebne będzie podpisane oświadczenie. Najszybciej pismo z rozwiązaniem złożysz u nas w siedzibie przy ul. Zjednoczenia 9. 

    Możesz także wysłać do nas zeskanowane pismo z odręcznym podpisem na adres boa@neton.pl  lub po prostu pocztą tradycyjną.

  • Płatność za usługę

    Abonament za usługi opłacisz na swoje indywidualne konto bankowe podane podczas podpisywania umowy. Znajdziesz je też w serwisie iBOA. 

    Abonament zawsze płatny jest do 15-go dnia każdego miesiąca z góry.

  • Czy można zawiesić usługę?

    Raz do roku można zawiesić usługę na czas dwóch miesięcy. Wówczas nie jest naliczany comiesięczny abonament.

    Koszt zawieszenia usługi to 25 zł jednorazowo. Poinformuj nas o takiej potrzebie wcześniej. Usługę zawieszamy zawsze na czas pełnych okresów rozliczeniowych.

    Po czasie zawieszenia, usługa zostanie przywrócona automatycznie.

  • Brak faktury

    Każdy klient ma możliwość skorzystania z dodatkowej opcji wysyłki faktury pocztą. Koszt takiej usługi to 5 zł doliczany co miesiąc do abonamentu.

    Pamiętaj, jednak o tym, że wszystkie faktury są dostępne bezpłatnie po zalogowaniu się w serwisie iBOA.

Share by: