INFORMACJA
o
zmianie umów abonenckich o świadczenie usług telekomunikacyjnych
Mając
na uwadze ciążący na przedsiębiorcy telekomunikacyjnym obowiązek powiadomienia
abonentów o zmianie sposobu świadczenia usług z co najmniej 30-dniowym
wyprzedzeniem, informujemy Państwa, że od dnia 21 grudnia 2020 r.,
z uwagi na konieczność dostosowania zapisów umów o świadczenie usług
telekomunikacyjnych, stosowanych u Operatora do wymogów przepisów prawa[1], zmianie ulegnie treść
Państwa umów, zawartych z Operatorem:
ZMIANY
W SPOSOBIE ŚWIADCZENIA USŁUG OD 21 GRUDNIA 2020 ROKU
· Jeżeli
zawarli Państwo umowę w formie dokumentowej np. przez telefon, za pośrednictwem
formularza na naszej stronie internetowej lub za pośrednictwem wiadomości
e-mail, oświadczenie o jej wypowiedzeniu, rozwiązaniu lub odstąpieniu będzie
mogło zostać złożone w takiej samej formie (tj. np. w wiadomości wysłanej
pocztą elektroniczną lub przez telefon, w trakcie rozmowy), a nie tak jak
dotychczas, wyłącznie w formie pisemnej.
· W
przypadku, gdy skorzystacie Państwo ze wskazanego powyżej uprawnienia do
złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu, rozwiązaniu lub odstąpieniu od
umowy w formie dokumentowej, niezwłocznie (maksymalnie w ciągu 1 dnia
roboczego) zawiadomimy Państwa o jego otrzymaniu, a w ciągu 14 dni od złożenia
oświadczenia, potwierdzimy jego przyjęcie, wskazując m.in. dzień, w którym
umowa zostanie rozwiązana.
· Jeżeli
będzie się zbliżał termin, na jaki została zawarta umowa na czas określony, a
tym samym dzień, w którym umowa ta, w przypadku braku złożenia przez
Państwa oświadczenia o braku woli dalszego korzystania z naszych usług, będzie
ulegała przekształceniu w umowę na czas nieokreślony, przypomnimy o tym
Państwu, przesyłając odpowiednią informację oraz przedstawimy aktualną,
najkorzystniejszą ofertę.
· W
przypadku, gdy umowa o upływie terminu na jaki początkowo została zawarta
ulegnie przekształceniu w umowę zawartą na czas nieokreślony, przysługiwać
będzie Państwu prawo do jej wypowiedzenia, w każdym czasie, z zachowaniem
miesięcznego okresu wypowiedzenia.
· Jeżeli
będą Państwo zainteresowani zmianą dotychczasowego dostawcy usługi dostępu do
Internetu i będą chcieli rozpocząć korzystanie z naszych usług, możecie Państwo
wypełnić wniosek w specjalnie dedykowanym do tego kanale sprzedażowym. Wniosek
ten umożliwia żądanie zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do
Internetu – aktywacja usług przez nastąpi najpóźniej w odstępie 1 dnia
roboczego od dnia zakończenia umowy z poprzednim operatorem.
· Jeżeli
korzystacie Państwo z naszych usług dostępu do Internetu w ramach jednego z
pakietów, udostępnimy Państwu narzędzie, umożliwiające nieodpłatne monitorowanie
wykorzystania tych usług na każdym etapie.
· Raz w
roku poinformujemy Państwa o naszych najkorzystniejszych ofertach (chyba że nie
wyrażą Państwo na to zgody).
· Jeżeli korzystacie
Państwo z naszych usług telefonicznych, Państwa uprawnienia do przeniesienia
numeru do innej sieci, pozostanie w mocy przez miesiąc po rozwiązaniu z nami
umowy, chyba że złożą Państwo oświadczenie o zrzeczeniu się tego prawa.
POSTANOWIENIA
UMOWY ULEGAJĄCE ZMIANIE
Poniżej
przedstawiamy Państwu poszczególne postanowienia umów abonenckich, ulegające
zmianie:
Postanowienia
umowne dotyczące prawa wypowiedzenia Umowy abonenckiej zostaną uzupełnione o punkt
o następującym brzmieniu:
„Oświadczenie
o wypowiedzeniu, rozwiązaniu lub odstąpieniu od Umowy może zostać złożone 1) w formie
pisemnej bądź 2) dokumentowej, w przypadku gdy umowa o świadczenie usług
została zawarta także w formie dokumentowej.”
„Wypowiedzenie
umowy w formie dokumentowej może zostać złożone w postaci:
a) wiadomości mailowej na adres e-mail:
boa@neton.pl,
b) lub
telefonicznie pod numerem: 77 448 93 00,
„W
przypadku złożenia przez Abonenta oświadczenia o rozwiązaniu, wypowiedzeniu lub
odstąpieniu w formie dokumentowej Dostawca Usług nie później niż w ciągu
jednego dnia roboczego
od chwili jego otrzymania zawiadamia Abonenta o jego
otrzymaniu poprzez:
a) wysłanie wiadomości SMS-a – jeśli numer do
kontaktu wskazany w Umowie jest numerem telefonii mobilnej lub
b)
wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez Abonenta – jeśli
numer do kontaktu wskazany w Umowie jest numerem telefonii stacjonarnej,
W
terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy w formie
dokumentowej, Dostawca Usług potwierdza na trwałym nośniku jego przyjęcie – w
formie nośnika PDF przesłanego na e-mail wskazany w Umowie lub na piśmie na
adres korespondencyjny wskazany w Umowie– jeśli Abonent nie wskazał adresu
e-mail.”
Postanowienia
umowne, dotyczące przekształcenia umowy w umowę zawartą na czas nieokreślony,
po upływie terminu, na jaki początkowo została zawarta zostaną uzupełnione o
punkt o następującym brzmieniu:
Umowa Abonencka zawarta na czas określony po
upływie terminu obowiązywania ulega przedłużeniu na czas nieokreślony. Dostawca
Usług informuje Abonenta na trwałym nośniku:
a) w
formie PDF wysłany na adres e-mail wskazany w Umowie, lub
b) na piśmie na adres korespondencyjny
wskazany w Umowie, jeśli Abonent nie wskazał adresu e-mail w Umowie,
- o automatycznym przedłużeniu Umowy,
sposobach jej rozwiązania oraz najkorzystniejszych oferowanych przez siebie
pakietach taryfowych nie później niż w terminie 30 dni przed upływem okresu,
na jaki Umowa została zawarta. Abonent może złożyć oświadczenie w formie:
a) e-mail na adres : boa@neton.pl
b) na piśmie na adres: NETON SA, ul.
Zjednoczenia 9/1, 48-304 Nysa
- o
braku chęci przedłużenia umowy na czas nieokreślony najpóźniej przed terminem
przekształcenia umowy na czas nieokreślony.
Z chwilą przedłużenia Umowy na czas
nieokreślony Abonent zobowiązany będzie do uiszczania opłat abonamentowych
zgodnie z Cennikiem Usług Telekomunikacyjnych obowiązującym w dniu
przekształcenia umowy na czas nieokreślony, zgodnie z taryfą dla umów na czas
nieokreślony. Zmiana Cennika, w trakcie obowiązywania Umowy, rodzi skutki
wskazane w Regulaminie.”
„W przypadku gdy umowa zawarta na czas
określony uległa automatycznemu przekształceniu, w umowę na czas
nieokreślony, Abonent ma prawo do
wypowiedzenia umowy przekształconej, w każdym czasie, z zachowaniem
miesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie trwania wypowiedzenia Abonent ponosi
jedynie koszty świadczenia usług telekomunikacyjnych objętych Umową.”
[1]
Zmiana w treści umów o
świadczenie usług telekomunikacyjnych związana jest z wejściem w życie w dniu
21 grudnia 2020 r. przepisów ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie
niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem
się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. poz. 875 z późn. zm.), zmieniających ustawę z
dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2460
z późn. zm.) – dalej jako „Prawo telekomunikacyjne”.